fredag den 26. april 2013

De stedsegrønne er plantet


Jeg var jo så heldig at min veninde Tove skulle have ryddet sin kolonihave for Buksbom planter. Lige noget jeg kunne bruge! En del af dem har jeg nu skåret hårdt tilbage og brugt som den højre del af den lille hæk. Men alle de største skal blive til solister. Altså blive til kugler med tiden. Når de nu får lys og luft omkring sig og en flittig saks og lidt hønsemøg så skal de nok blive fine. De koster jo en formue at købe.

Klar til plantning,

Nederst kan I se den lidt forpjuskede hæk. De øvrige planter er købt i Rema. Der skulle 2 indkøbsvognefulde til før der var nok.

Jeg målte ud med snore fra trappestenen og brugte græstørvbunker for at forestille mig planterne.

Dem der har set mig tumle rundt i bedet i timevis har nok tænkt : Hold da kæft hun har god tid! Og det har de jo ret i. Men det er sjovt at have et projekt at gå op i.

Så er de stedsegrønne på plads. Klar til stauder!

De gulbrogede er Benved.
De kommer til at gro sammen til et tæppe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar